Spis treści
- Poznaj szczegóły, zapytaj doradcę
- Czego może oczekiwać pracodawca
- Pakiety zdrowotne w praktyce, czyli placówki do dyspozycji
- Obsługa specjalistyczna podczas konsultacji zdalnych
- Wiele oszczędności w ramach jednego ubezpieczenia
- Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
- Jakie są główne korzyści dla pracowników z grupowego ubezpieczenia zdrowotnego?
- Jak przebiega proces ustalania potrzeb firmy w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego?
- Czego może oczekiwać pracodawca decydując się na pokrycie kosztów ubezpieczenia zdrowotnego pracowników?
- Jakie są możliwości konsultacji zdalnych w ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych?
- Jakie oszczędności finansowe mogą wynikać z obsługi w ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych dla pracowników?
Pracownicy firmy objęci grupowym ubezpieczeniem zdrowotnym to osoby, które czerpią wiele korzyści z tej formy firmowych benefitów. Dopełnieniem pakietów zdrowotnych dla pracowników jest możliwość skonsultowania wszelkich pytań i wątpliwości tak z opiekunem firmy z ramienia ubezpieczyciela, jak również z osobami w rejestracji poszczególnych placówek medycznych. Opieka taka stanowi istotne usprawnienie wszelkich działań, których myślą przewodnią jest „Zdrowie bez kolejki”.
Poznaj szczegóły, zapytaj doradcę
Korzyści związane z pakietami zdrowotnymi dla firm przedstawiane są pracodawcy na wstępnym etapie ustaleń. Już wtedy ubezpieczyciel kontaktuje się z daną firmą poprzez profesjonalnego doradcę, który:
- ustala wstępnie potrzeby danej firmy na podstawie rozmowy z pracodawcą,
- analizuje aktualną sytuację, aby zaproponować optymalne rozwiązania,
- dostarcza wszelkie niezbędne materiały informacyjne, z którymi mogą zapoznać się pracownicy,
- pomaga w sprawnym przepływie danych pomiędzy firmą a ubezpieczycielem od wstępnych ustaleń poprzez ostateczne deklaracje pisemne,
- dba o szybkie sfinalizowanie działań, aby zapewnić krótki czas oczekiwania na aktywację prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego po podpisaniu umowy,
- usprawnia kwestie związane z dostarczeniem indywidualnych kart ubezpieczeniowych dla pracowników oraz ich najbliższych.
Dostępne pakiety medyczne oraz warianty opisane są szczegółowo w broszurach//folderach, a także w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, lecz z punktu widzenia danego pracownika poszczególne kwestie wymagają czasami dodatkowych wyjaśnień. Warto na tym etapie zadać wszystkie nurtujące pytania.
Zobacz również Ubezpieczenia zdrowotne dla firm w wygodnej formie
Czego może oczekiwać pracodawca
Z punktu widzenia pracodawcy dodatkowe znaczenie mają kwestie finansowe, jeżeli decyduje się on częściowo lub w całości pokrywać koszty miesięcznej składki pracowników. Tutaj szczególnie należy przeanalizować:
- strukturę wiekową osób zatrudnionych,
- bieżące oraz potencjalne potrzeby (na przykład w przypadku młodych kobiet, które z dużym prawdopodobieństwem planują założenie rodziny),
- stan zdrowia pracowników, o którym wiadomo pracodawcy, na przykład przy zatrudnianiu osób niepełnosprawnych czy chorych przewlekle,
- ewentualne zagrożenia związane z konkretnymi stanowiskami pracy, zwłaszcza w przypadku pracy fizycznej, na wysokościach etc.
Doradcy ubezpieczeniowi odpowiedzialni za obsługę firm mają odpowiednią wiedzę, znają najnowsze wytyczne dotyczące prywatnej opieki medycznej, a przede wszystkim są faktycznie zaangażowani w działania, mające na celu dbanie o zdrowie pracowników objętych danym ubezpieczeniem.
Pakiety zdrowotne w praktyce, czyli placówki do dyspozycji
W ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych można korzystać z usług stale zwiększającej się liczby placówek przypisanych do danej polisy. W folderach informacyjnych czy umowie mogą one nosić nazwę Rekomendowanych Placówek Medycznych, a w praktyce są to miejsca, w których realizowana jest przynajmniej część działań przypisanych danemu wariantowi ubezpieczenia. Wystarczy więc sprawdzić, czy w danej przychodni, poradni, laboratorium świadczone są usługi których potrzebuje pracownik, na przykład czy przyjmuje tam lekarz określonej specjalizacji.
Kontakt telefoniczny z taką placówką wystarczy, aby uzyskać wszystkie niezbędne informacje. Co równie ważne, taki kontakt gwarantuje, że wizyta u internisty lub pediatry zostanie umówiona na następny dzień roboczy, natomiast czas oczekiwania na wizytę u kardiologa, laryngologa czy chirurga ogólnego to maksymalnie 5 dni roboczych. Wizyty umawiane są zawsze na konkretną godzinę w danej placówce w Białymstoku i wielu innych miastach.
Obsługa specjalistyczna podczas konsultacji zdalnych
Telemedycyna jest coraz częściej i chętniej wybierana przez osoby ubezpieczone oraz ich bliskich. Czy z konieczności, czy zwyczajnie z wygody, wystarczy zadzwonić albo wybrać kontakt online. Kontakt z lekarzem to również forma obsługi i tutaj także można liczyć na pełen profesjonalizm:
- krótki czas oczekiwania – z internistą lub pediatrą porozmawiasz w ciągu 2 godzin (w nocy maksymalnie 4), a ze specjalistą nie później niż za 3 dni,
- dogodną formę – może to być rozmowa telefoniczna, a także czat lub wideorozmowa,
- fachowe podejście do kwestii medycznych – niezależnie od tego, czy pracownik choruje przewlekle, czy potrzebuje pomocy dla osoby bliskiej objętej ubezpieczeniem,
- kontynuację leczenia – ta forma jest równie stabilna, jak tradycyjne wizyty, jeżeli pracownik zechce kontaktować się stale z tym samym lekarzem dla zachowania ciągłości leczenia.
Każdy taki kontakt oznacza uzupełnieni dokumentacji na platformie online przez lekarza, może być również sposobnością do otrzymania e-recepty lub skierowania. Z lekarzem prowadzącym konsultację online można skontaktować się jeszcze przez dobę, aby przesłać ewentualne dodatkowe pytania.
Wiele oszczędności w ramach jednego ubezpieczenia
Dla ubezpieczonych pracowników ważne są również korzyści finansowe wynikające z obsługi zapewnionej w ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych.
Oczywistą oszczędnością uwzględnioną w tym i wcześniejszych artykułach jest możliwość bezgotówkowego korzystania z pakietów medycznych, natomiast jeżeli dodatkowo pracownik wybiera telemedycynę, może między innymi połączyć się zdalnie ze specjalistą w Białymstoku, ale też w innym mieście z Placówek Rekomendowanych, nie tylko na terenie województwa podlaskiego. Każda taka wizyta to sposób na opiekę medyczną bez dojazdów do lekarza.
Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
Jakie są główne korzyści dla pracowników z grupowego ubezpieczenia zdrowotnego?
Główne korzyści to dostęp do placówek medycznych bez kolejek, możliwość konsultacji z opiekunem firmy oraz rejestracją placówek medycznych, dostęp do pakietów medycznych oraz opieka telemedyczna.
Jak przebiega proces ustalania potrzeb firmy w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego?
Proces ustalania potrzeb firmy odbywa się poprzez rozmowę z pracodawcą, analizę aktualnej sytuacji, dostarczenie materiałów informacyjnych, pomoc w przepływie danych oraz dbanie o szybkie sfinalizowanie działań i dostarczenie indywidualnych kart ubezpieczeniowych.
Czego może oczekiwać pracodawca decydując się na pokrycie kosztów ubezpieczenia zdrowotnego pracowników?
Pracodawca powinien przeanalizować strukturę wiekową zatrudnionych, bieżące i potencjalne potrzeby zdrowotne pracowników, ewentualne zagrożenia związane z konkretnymi stanowiskami pracy, oraz zastanowić się nad częściowym lub całkowitym pokryciem kosztów składki miesięcznej.
Jakie są możliwości konsultacji zdalnych w ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych?
Konsultacje zdalne oferują krótki czas oczekiwania na kontakt z lekarzem, dogodną formę rozmowy (telefon, czat, wideorozmowa), fachowe podejście do kwestii medycznych, kontynuację leczenia oraz możliwość otrzymania e-recepty lub skierowania.
Jakie oszczędności finansowe mogą wynikać z obsługi w ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych dla pracowników?
Oszczędności finansowe dla ubezpieczonych pracowników wynikają z możliwości bezgotówkowego korzystania z pakietów medycznych oraz możliwości połączenia się zdalnie ze specjalistą w różnych miastach, co eliminuje koszty dojazdów do lekarza.