fbpx

Krótki poradnik korzystania z medycznej pomocy zdalnej

Krótki poradnik korzystania z medycznej pomocy zdalnej

Spis treści


Przeniesienie wielu usług medycznych na platformy internetowe sprawiło, że koncepcja „Zdrowie bez kolejki” jeszcze lepiej odzwierciedla szybkość umawiania wizyt, komfort rozmowy ze specjalistą bez wychodzenia z domu, otrzymanie e-recepty, skierowania. To przy okazji pewność, że dokumentacja medyczna tworzona jest i przechowywana w sposób profesjonalny, pozwalający mieć do niej wgląd zawsze wtedy, gdy potrzebuje tego ubezpieczony pracownik lub jego bliscy objęci danym pakietem ubezpieczeniowym. Jak zatem korzystać z telemedycyny w Białymstoku lub innym dowolnym mieście w ramach polisy Compensa MULTI Zdrowie? Oto najważniejsze instrukcje.

Otrzymaj bezpłatne porównanie
ofert najlepszych pakietów medycznych

wypełnij formularz
Fill out this field
Fill out this field
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Fill out this field
You need to agree with the terms to proceed

Zobacz również Pakiety medyczne w firmie – minimum formalności, minimum wykluczeń

Załóż konto na portalu Compensa lub skorzystaj z infolinii

Gdy pracodawca podpisał już umowę z ubezpieczycielem i firma otrzymała oficjalną informację o możliwości korzystania z prywatnych świadczeń medycznych w ramach tej umowy, wystarczy kilka minut, aby umówić się na wizytę do specjalisty. Dostępne są dwie opcje.

  • Wszystko online. Tak można przedstawić schemat działania:
    • zakładanie konta na portalu telemedycyny Compensa,
    • akceptacja regulaminu (konieczne, aby przejść dalej),
    • wybór lekarza danej specjalizacji,
    • wybór sposobu kontaktu ze specjalistą (czat, wideorozmowa, rozmowa telefoniczna) oraz daty konsultacji.
  • Kontakt telefoniczny. Jedna rozmowa z pracownikiem infolinii medycznej Compensa wystarczy, aby zapytać o zakres świadczenia usług przez daną placówkę i umówić w niej wizytę na dogodny termin.

Tak samo umawianie wizyty, jak i przygotowanie się do niej można więc zorganizować bardzo szybko, chociażby w drodze do pracy czy podczas krótkiej przerwy.

Bez kolejki, zawsze na czas

Priorytetem z punktu widzenia pacjenta umówionego na konsultację jest to, aby taka konsultacja rozpoczęła się o ustalonej porze. Nie trzeba wtedy rezerwować czasu na czekanie w kolejkach – wystarczy przyjść od placówki medycznej, a przypadku konsultacji zdalnej oczekiwać kontaktu telefonicznego, na czacie lub przez komunikator wideo.

E-wizyty to dodatkowo informacje SMS 30 minut przed umówioną konsultacją o możliwości zrezygnowania z niej, a 10 minut przed – przypomnienie o samej konsultacji. Biorąc pod uwagę mobilność tej usługi, można porozmawiać ze specjalistą nie tylko będąc w domu, ale też w delegacji czy na wakacyjnym wyjeździe. Wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu albo telefon z zasięgiem.

Lekarz do dyspozycji

Sama konsultacja zdalna, podobnie jak wizyta w gabinecie specjalisty, trwa tak na tyle długo, aby można było omówić swobodnie wszystkie kwestie, zadać pytania, omówić wyniki dotychczasowych badań. Specjalista:

  • przekazuje zalecenia we wszystkich istotnych kwestiach zdrowotnych,
  • może wstawić e-receptę,
  • po fachowej ocenie sytuacji może przygotować skierowanie na badania diagnostyczne,
  • zaproponuje kontynuację leczenia, gdy jest taka potrzeba.

Wszystkie informacje po wizycie u specjalisty lub konsultacji zdalnej są odpowiednio kompletowane i przechowywane, aby lekarz był zawsze gotów do każdego kolejnego spotkania z pacjentem.

E-recepta, zalecenia lekarskie oraz skierowania w wersji online…

Obowiązkowe wystawianie e-recept dotyczy całej służby zdrowia już od 8 stycznia 2020 r. i takie rozwiązanie stale zyskuje nowych zwolenników wśród osób ubezpieczonych.

Jeżeli jednak bierzemy pod uwagę komunikację zdalną (online lub kontakt telefoniczny z lekarzem), pacjent otrzyma e-receptę:

  • SMS-em – forma najwygodniejsza i najszybsza w kwestii zrealizowania samej recepty; wystarczy podać w aptece otrzymany 4-cyfrowy kod oraz numer PESEL osoby, na którą wystawiona została recepta;
  • drogą mailową jako plik PDF – równie szybko, lecz należy wtedy otworzyć plik i pokazać w aptece celem zeskanowania kodu przez farmaceutę; warto upewnić się wcześniej, czy telefon obsługuję otwieranie takich plików.

Również informacje i zalecenia lekarskie po wizycie, także ewentualne e-skierowania wysyłane są SMS-em, drogą mailową, a ponadto dostępne są przez Internet na Koncie Pacjenta.

… LUB DO DRUKU

Gdy osoba ubezpieczona nie aktywowała swojego zdrowotnego konta internetowego, lekarz może wydać e-receptę w formie specjalnego informacyjnego druku. Druk taki również jest podstawą do realizacji recepty. Dane z druku sczyta pracownik apteki, a zabezpieczeniem jest czterocyfrowy kod, który osoba ubezpieczona podaje wraz z numerem PESEL jak wyżej.

Pracownicy firm z Białegostoku oraz całego województwa podlaskiego mogą więc wybierać, która forma jest bliższa ich potrzebom, oczekiwaniom, przyzwyczajeniom. Jedno jest pewne – wszystko, na co wpływ ma sam ubezpieczyciel oraz placówki rekomendowane, wyróżnia niezmienna sprawność działania.

Szybkie podsumowanie koncepcji „Zdrowie bez kolejki”

Z myślą pracownikach, ich bliskich oraz o właścicielach firm prywatna opieka medyczna działa prężnie od lat i cieszą się stałym zainteresowaniem. Jest tak, ponieważ:

  • wysokość składek zachęca do udziału – zwłaszcza w przypadku dofinansowań ze strony firmy, co stanowi atrakcyjny pracowniczy benefit,
  • ubezpieczyciel dba o dostępność świadczeń – doświadczeni lekarze różnych specjalizacji, w tym również profesorowie, a także wiele badań, zabiegów i usług medycznych,
  • wizyty umawiane są już na następny dzień – internista lub pediatra przyjmie w następny dzień roboczy, na wizytę u specjalisty poczekasz maksymalnie 5 dni,
  • telemedycyna to jeszcze szybsze konsultacje – tutaj potrzeba zaledwie kilku godzin:
    • internista lub pediatra jest do dyspozycji w ciągu 2 godzin (internista w nocy do 4 godzin),
    • czas oczekiwania na konsultację specjalistyczną to maksymalnie 3 dni,
  • wystarczy jeden telefon lub kontakt przez platformę telemedycyny Compensa – pracownicy infolinii oraz poszczególnych placówek są do dyspozycji.

Współcześni pracodawcy oraz pracownicy oczekują znacznie więcej niż przed kilkoma dekadami, gdy ubezpieczenia zdrowotne dla firm były często poza zasięgiem poszczególnych firm czy grup zawodowych. Obecnie to wysoka jakość w atrakcyjnej cenie, więc warto z niej skorzystać.

Ubezpieczenie gotowe na zmiany

Nowoczesne pakiety medyczne są o krok przed potrzebami pracowników i ich rodzin. Opisywana przez nas szeroko telemedycyna, jak też wdrożone niedawno programy profilaktyczne to zaledwie część chętnie wybieranych udogodnień. O szczegółach warto porozmawiać z doświadczonym doradcą.


Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi

Jak mogę umówić się na wizytę do specjalisty w ramach polisy Compensa MULTI Zdrowie?

Możesz umówić się na wizytę przez zakładanie konta na portalu telemedycyny Compensa, gdzie wybierasz lekarza, sposób kontaktu i datę konsultacji, lub telefonicznie przez infolinię medyczną Compensa.

Czy muszę czekać na umówioną konsultację?

Nie, priorytetem jest rozpoczęcie konsultacji o ustalonej porze, więc nie musisz rezerwować czasu na czekanie w kolejkach. Możesz oczekiwać kontaktu telefonicznego, na czacie lub przez komunikator wideo.

Jak mogę otrzymać e-receptę po konsultacji zdalnej?

E-receptę możesz otrzymać za pomocą SMS-a z 4-cyfrowym kodem i numerem PESEL, lub drogą mailową jako plik PDF. Jeżeli nie aktywowałeś zdrowotnego konta internetowego, lekarz może wydać e-receptę w formie specjalnego informacyjnego druku.

Jak szybko mogę umówić się na wizytę u specjalisty?

Wizyty u internisty lub pediatry są umawiane już na następny dzień roboczy, a na wizytę u specjalisty poczekasz maksymalnie 5 dni. W przypadku telemedycyny, konsultacje są jeszcze szybsze, z czasem oczekiwania od kilku godzin do maksymalnie 3 dni.

Czy telemedycyna w Compensa jest dostępna tylko w Białymstoku?

Nie, telemedycyna w Compensa jest dostępna nie tylko dla pracowników firm z Białegostoku, ale również całego województwa podlaskiego. Wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu lub telefon z zasięgiem.

 

Kontakt

Masz pytania odnośnie oferty? Chętnie udzielimy Ci wszelkich informacji. Zadzwoń lub napisz do nas!

Najnowsze artykuły

Menu