Spis treści
- Krok pierwszy – wybór pakietów zdrowotnych w firmie
- Krok drugi – gdy podpisana została umowa
- Krok trzeci – kontakt ze specjalistą
- Porządek w dokumentacji to również zaleta ceniona przez pracowników
- Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
- Jakie są dostępne pakiety ubezpieczeń zdrowotnych w firmie?
- Jakie są dostępne warianty ubezpieczeń zdrowotnych, i od czego zależy wysokość składki?
- Jakie są formy zdalnej konsultacji medycznej?
- Jaki jest czas oczekiwania na konsultacje z lekarzem w ramach telemedycyny?
- Czy pracownik ma dostęp do swojej dokumentacji medycznej, i jak jest ona przechowywana?
Grupowe ubezpieczenia zdrowotne przyjmują formę dostosowaną do potrzeb osób ubezpieczonych, co widać również na przykładzie wygodnych usług związanych z telemedycyną. To już nie tylko „Zdrowie bez kolejki”, lecz dodatkowo zdrowie bez wychodzenia z domu. Gdy wizytę w gabinecie lekarskim może zastąpić rozmowa telefoniczna, wideorozmowa albo czat, pracownik Twojej firmy zaoszczędzi znacznie więcej czasu. Jak to wygląda w praktyce?
Krok pierwszy – wybór pakietów zdrowotnych w firmie
Aby przystąpić do prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego konieczne jest ustalenie potrzeb pracowników, na podstawie których doradca ubezpieczeniowy zaproponuje najkorzystniejsze warianty tak w kwestii preferencji samych pracowników, jak też dofinansowania przez pracodawcę. Dostępne rozwiązania stworzone zostały na bazie długoletnich doświadczeń ubezpieczyciela, zawierają w sobie wiele udogodnień poza tymi, które znane były wcześniej jako powszechne w tej dziedzinie.
W kwestii pakietów dostępne są trzy poniższe:
- Indywidualny – obejmuje wyłącznie pracownika jako głównego ubezpieczeniowego; opcjonalnie osobą ubezpieczoną może być rodzic pracownika, jeżeli nie ukończył 70 r.ż.,
- Partnerski – opcja dla pracownika i partnera życiowego/współmałżonka, opcjonalnie dla pracownika i jednego dziecka (również dziecka adoptowanego, przysposobionego),
- Rodzinny – główny ubezpieczony wraz z partnerem życiowym/współmałżonkiem i dzieckiem lub dziećmi jw.
Dopełnieniem pakietów są warianty, od których również zależy wysokość miesięcznej składki. Każdy wariant to odpowiednia liczba dostępnych specjalistów, badań oraz usług. Pracownikowi, który rzadko korzysta z wizyt u lekarza i nie potrzebuje dodatkowej opieki medycznej wystarczy wariant niższy, natomiast na potrzeby częstych wizyt u specjalisty, zwiększenia dbałości o zdrowie własne lub najbliższych sprawdzą się warianty wyższe. Te propozycje to kolejno Wariant:
- Brązowy,
- Brązowy Plus,
- Srebrny Basic,
- Srebrny,
- Złoty.
Jest również Wariant Senior, lecz opcja ta może być wybrana wyłącznie w Pakiecie Indywidualnym.
Nasi Klienci z Białegostoku i innych miast mają więc szeroki wybór i chociaż propozycja dotyczy ubezpieczeń grupowych w rzeczywistości liczba pakietów i wariantów sprawia, że każdy pracownik może wybierać indywidualnie.
Zobacz również Pakiety zdrowotne dla pracowników z profesjonalną obsługą
Krok drugi – gdy podpisana została umowa
Umowa podpisana z właścicielem firmy to zatwierdzenie wszystkich ustaleń. Zwykle już w ciągu kilku dni można korzystać z prywatnej opieki medycznej najpierw na podstawie dokumentu ze zdjęciem, następnie indywidualnej karty ubezpieczeniowej. Z punktu widzenia pracownika wystarczy:
- wiedzieć, jakie badania i świadczenia obejmuje wybrany przez niego pakiet i wariant,
- poznać listę placówek rekomendowanych placówek medycznych w Białymstoku lub innym mieście, zależnie od potrzeb,
- po umówieniu się na konkretny termin wybrać formę kontaktu zdalnego, w ramach którego dana placówka świadczy usługi w formie telemedycyny.
Podobnie jak w przypadku wizyt tradycyjnych, kontakty zdalne również realizowane są szybko, wygodnie, z możliwością otrzymania skierowania na badania czy e-recepty.
Samo umówieniu konsultacji to dwie dogodne metody:
- całkowicie online, po założeniu konta na portalu Compensa,
- telefonicznie poprzez kontakt z infolinią medyczną.
Do wyboru są trzy wspomniane wcześniej formy zdalnej konsultacji medycznej, czyli rozmowa telefoniczna, rozmowa przez komunikator wideo oraz rozmowa z lekarzem na czacie.
Krok trzeci – kontakt ze specjalistą
W ramach telemedycyny możesz skontaktować się z lekarzem rodzinnym, internistą, pediatrą oraz z każdym ze specjalistów przypisanych do wybranego wariantu ubezpieczeniowego. Jeżeli jest to Twój pierwszy kontakt w tej formie, założone zostanie Konto Pacjenta, w którym pracownik ma dostęp do swojej dokumentacji medycznej, a także zaleceń lekarza po konsultacji.
Ponadto, jeszcze dobę po takim kontakcie zdalnym można zadać lekarzowi pisemnie dodatkowe pytania dotyczące tego, co zostało omówione telefonicznie lub online. To ważne, ponieważ często takie niezadane pytania przypominają się pacjentom już po skończonej rozmowie.
Zwieńczeniem kontaktu ze specjalistą są zalecenia co do dalszego postępowania w domu lub pracy, a w uzasadnionych sytuacjach także zlecenie szczegółowych badań lub wizyta u lekarza innej specjalizacji (również zdalna, jeżeli takie jest życzenie pracownika), aby rozszerzyć diagnostykę.
Najważniejsze, że wszystkie te konsultacje to krótki czas oczekiwania. Internista oraz pediatra są dostępni w ciągu maksymalnie 2 godzin (w nocy do 4 godzin), a lekarz specjalista skonsultuje pacjenta nie później niż w ciągu 3 dni.
Porządek w dokumentacji to również zaleta ceniona przez pracowników
Pracownicy i ich bliscy objęci prywatną opieką medyczną mają pewność, że brak kontaktu osobistego nie wpływa na sposób tworzenia i przechowywania dokumentacji medycznej. Na specjalnej platformie online następuje szybka, płynna komunikacja, a placówka medyczna prowadzi działania mające na celu porządkowanie dokumentów z kontaktów w ramach telemedycyny, w tym również wyników badań oraz opinii lekarzy, z którymi pracownik konsultował się wcześniej.
Telemedycyna jest z punktu widzenia niektórych osób jedynym sposobem, aby porozmawiać ze specjalistą, dla innych to po prostu znaczne udogodnienie, z którego chętnie korzystają. Niezależnie od argumentów, solidne firmy ubezpieczeniowe spełniają swoje zadanie.
Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
Jakie są dostępne pakiety ubezpieczeń zdrowotnych w firmie?
Dostępne są trzy pakiety: Indywidualny (obejmuje pracownika lub rodzica, jeżeli nie ukończył 70 lat), Partnerski (dla pracownika i partnera życiowego/współmałżonka lub jednego dziecka), Rodzinny (dla głównego ubezpieczonego, partnera życiowego/współmałżonka i dziecka lub dzieci).
Jakie są dostępne warianty ubezpieczeń zdrowotnych, i od czego zależy wysokość składki?
Warianty to Brązowy, Brązowy Plus, Srebrny Basic, Srebrny, Złoty i Wariant Senior (tylko w Pakiecie Indywidualnym). Wybór wariantu zależy od liczby dostępnych specjalistów, badań oraz usług, i od tego zależy wysokość miesięcznej składki.
Jakie są formy zdalnej konsultacji medycznej?
Formy zdalnej konsultacji medycznej to rozmowa telefoniczna, rozmowa przez komunikator wideo oraz rozmowa z lekarzem na czacie.
Jaki jest czas oczekiwania na konsultacje z lekarzem w ramach telemedycyny?
Internista oraz pediatra są dostępni w ciągu maksymalnie 2 godzin (w nocy do 4 godzin), a lekarz specjalista skonsultuje pacjenta nie później niż w ciągu 3 dni.
Czy pracownik ma dostęp do swojej dokumentacji medycznej, i jak jest ona przechowywana?
Tak, pracownik ma dostęp do swojej dokumentacji medycznej przez założone Konto Pacjenta. Dokumentacja jest przechowywana na specjalnej platformie online, gdzie następuje szybka, płynna komunikacja, a placówka medyczna prowadzi działania mające na celu porządkowanie dokumentów.